DEV...ELeferno

tady se pracuje. Kurva, fakt těžce se tu pracuje. Ale už to mám skoro hotový.Lz.

Vážení pánové, vážené dámy, před sebou máte první díl cyklu Prsa v pornografickém obraze nějakého časového rozmezí. Neskrývám, že tuto studii chci publikovat i v poněkud serióznějších printech, nicméně pro Eleferno vyjde excluzivně tak, jak mi upadla od klávesnice. První díl je věnován těsnému přelomu XIX. a XX. století.


Oproti obecně rozšířeným představám není období přelomu devatenáctého a dvacátého století obdobím bujného poprsí rubensovských tvarů ani kozatých krásek, která nám představuje pan Josef Švejk ve svých předválečných avantýrách po Praze. Studiem dobových obrázků překvapivě zjistíme, že v módě jsou ženy - ač od pasu dolů tvarů velmi ženských - s velmi subtilním poprsím, v mnohých případech až astenicky (ne)vyinutým. Gynekoložka by použila klasifikaci M3 :-) Z daného období jsem měla k dispozici zhruba sedmdesát snímků a dalo dosti práci, najít na nich alespoň nějaké dle dnešních měřítek běžně vyvinuté prsy, abych též potěšila oko těch pánů, které míry, distance a úhly zase tolik nezajímají. Brutální zdůvodnění, že jde o důsledek secesí prosazované zdůraznění plošnosti si snad radši nechám pro sebe.

Jaké tedy jsou ženy, vyobrazené na - jak to nazvat, pornofotky asi ne - uměleckých fotografiích tohoto období ? Zdá se, že fotografy jsou upřednostňovány modelky s nevýrazně modelovaným prsem a pokud možno drobnými, ale reliéfními bradavkami v malých nekontrastních dvorcích. Převážná většina těchto žen by nepotřebovala podprsenku a pokud už ano, pak s košíčky A a velkou rezervou pro případ těhotenství.

//Odbočka o podprsenkách - nejde o historické doktorčino faus-paux, patent na podprsenku získaly Herminie Cadolleová v roce 1889 ve Francii a Marie Tucek (údajně rozená Tučková) v roce 1893 ve Spojených státech. //

Zajímavé a charakteristické je vysoké posazení prsů, a to jak z hlediska lokace vrchí a spodní obalové křivky vzhledem k prsnímu svalu a klíční kosti, tak i výrazně zvýšenou úrovní bradavky. Totmu do jisté mír napomáhá i fotografy zvolená póza, je ale zřejmé, že dobovým ideálem byl tzv. amazonský typ prsu, případně chlapecký vzhled.

Z hlediska orientace prsů jsou preferovány prsy s vyšším úhlem rozevření, umístěné dále od sebe. Tato tendence se odráží v i případě vyobrazení žen s většími prsy a fotografové ji dále zdůrazňují polohou modelky. Je zajímavé, že v mně dostupných snímcích prakticky chybí snímky s detaily prsů, ačkoliv mám k dispozici i několik velmi explicitních obrázků rozevřeného lůna jedné z modelek v rámci větší série snímku z jednoho ateliéru (a zjevně stejného fotografa).

Další markantou, stojící za pozornost je ideál rovné horní obalové křivky prsu - profil prsu od místa nasezení na hrudní sval pokračuje rovnou linií až k bradavce. Poloha modelky vůči pozadí je mnohdy dokonce volena tak, aby tato linie byla zdůrazněna. V dobové literatuře se mi nepodailo nalézt zdůvodnění, proto tento fakt uvádím jako svého druhu zajímavost bez objasňujícícho aparátu.

Vyhledávání

Kdo je online

Celkem přihlášeno: 170 uživatelů
nickcarter online 0
Členů: 1 / Hostí: 169

Nejnovější uživatelé

  • Gradan
  • Fantomas095
  • HonzaTroll
  • Ulicnik78
  • Luie78