S ohledem na závažnost a skandální charakter informací, které se redakčnímu týmu podařilo získat při investigativním vyšetřování řetězové havárie na silnici II/106 v okolí Přední Kopaniny nebude dnes uveden tradiční přípondělník, ale souhrnný zpravodajský přehled této mimořádné události.
(od našich zpravodajů)
Jak se během víkendového vyšetřování ukázalo, mají dosud nepochopitelná obří řetězová havárie jedenácti vozidel na silnici II/106 před Přední Kopaninou a srážka dvou Airbusů A321-100 na prahu VPD 06/24 společné příčiny. Naši reportéři se pokusili složit po kouskách podivné a dosud plně neobjasněné puzzle událostí. Nejprve navštívili v Ústřední vojenské nemocnici ve Střešovicích podplukovníka ve výslužbě, pana Josefa Fógla, který v kritický okamžik řídil automobil Zastava 104.
"Pane podplukovníku, popište nám, jak k havárii došlo".
"Spolknul jsem zuby"
"To byste měl asi našim čtenářům vysvětlit podrobněji..."
"Jel jsem jako vždycky domů z letiště a za zatáčkou stálo auto s otevřeným kufrem"... v tomto místě se pan plukovník zjevně rozrušil a jeho monitor srdeční činnosti začal hlasitě pískat ... "ještě jsem si říkal, že kolegové z dopravky měří a bliknul jsem na ně, ale v tom kufru nebyl polda, ale mladá holka s vykasanou sukní v takových těch mrňavých kalhotkách" ... na tomto místě rozhovor přerušil personál JIP s injekcí kofeinu a přenosným defibrilátorem. Ve výpovědi pokračuje další účastník nehody, inženýr Bureš, vracející se z odpolední směny v hangáru B.
"Jedu domů abych stihnul teplou večeři a za tou zatáčkou za kruhovým objezdem stála Fabie. Osvětlená parkovačkama, říkal jsem si, další spotter fotí přílety. Objel jsem ji, koukám do zpětného zrcátka, tam stál chlap v reflexní vestě a nějaká holčina, něco se mi nezdálo, tak jsem se kouknul pořádně a prásk, přede mnou Zastava s tím gumákem ve výslužbě a s umělejma zubama v krku. Pustil jsem blikače, vyběhnul jsem dávat staříkovi první pomoc a v tu chvíli do mě vletěli ti další."
Posledním účastníkem nehody jedenácti vozů, kterého se nám podařilo vyzpovídat je Vinnetou Červeňák, nezaměstnaný sběrač barevných kovů. Naší reportérce ve vazební věznici Ruzyň vypověděl:
"No, pyčo, jedu domu, stihnout fotbal na satelitu a čumim, auto. Přibrzdil sem, jesi není na hlínách, ale byl tam chlap a baba. Tak sem přidal, že nic, pyčo a čumim, auto haubnu nahoře, baba sukni nahoře a von ji řeže řemenem vod hósen. Tak sem se eště votočil, jesi nemam halušky a prásk. Přijely benga, šácli mi kufr a sem tu."
Podivné vozidlo, odstavené na krajnici ale způsobilo i problémy v letecké dopravě. Dejme slovo kopilotovi Airbusu A-321 společnosti Estonia Airlines, kapitánovi Maate Feelseenovi. V překladu jsou zachovány zvláštnosti kapitánovy mluvy.
"My přistávat na LKPR zerosix 24 v dvacet dvacet, já napravo koukat na ILS, všechny delty na nula, dráha krásně vidět, dráha krásně svítit. Já klapky třicet a vpravo před dráha krásně svítit prdel. Fuck you ! My bird velocity out and gear fuck out. Prag tower fuck me hard and my captain too."
Pro úplnost dodáváme, že estonský Auirbus dosedl těsně před práh VPD 06/24 a se zničeným podvozkem zablokoval dráhu pro těsně za ním na přistání následující Airbus Českých aerolinií na mimořádné lince z Zürychu. Jeho posádka je dosud ve vážném stavu umístěna na pozorování v léčebně v Bohnicích, svědectví podává palubní průvodčí Alena Zárybnická:
"Jako obvykle před přistáním jsem kontrolovala bezpečnostní pásy u cestujících, když jsem z piotní kabiny uslyšela kapitána Vrabce, jak zplna hrdla řve na kopilota Dudka "ty vole, čum doprava". Hned nato se letoun prudce naklonil do pravé zatáčky těsně nad pádovou rychlostí. Myslela jsem, že jdeme na druhý okruh, ale z okénka jsem zahlédla dole kousek před prahem dráhy stříbrné auto u silnice a u něj dvě postavy, ta jedna byla předkloněná s vyhrnutou sukní a ta druhá měla takovou tu oranžovou reflexní vestu a v ruce řemen a pak to bouchlo a uprostřed kabiny B byla estonská vlajka a kus kýlovky úplně jiného letadla."
Po posádce záhadného vozidla policie intenzivně pátrá.